dilluns, 7 de març del 2016

"El frau del dièsel" a "30 Minuts" (TV3)

El cas Volkswagen ha destapat el frau de les emissions dels motors dièsel. El gegant de l'automoció europea va optar per manipular el software dels seus cotxes per complir amb una normativa de contaminació cada cop més estricta. Quan surten a la carretera les emissions dels seus vehicles es disparen. L'escàndol no afecta només el líder europeu en vendes. Les altres marques europees, per carretera, també emeten molts més contaminants.

Per a les ciutats europees, on la majoria de vehicles que circulen són gasoil, el dièsel és un gran problema. La contaminació de l'aire prové majoritàriament d'aquest combustible. Cada any, a Barcelona, moren prematurament 3.500 persones, principalment, per problemes cardiorespiratoris. Però els efectes van més lluny. Així ho demostren els estudis del CREAL, el Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental, amb seu a Barcelona. A Barcelona, on cada dia entren i surten més d'un milió de cotxes, els experts calculen que s'hauria de reduir la xifra en un 20% per complir els límits legals. Si es vol aplicar, exigirà un canvi radical en el model de la mobilitat. 

Mireu El frau del dièsel 

diumenge, 28 de febrer del 2016

El Tram per la Diagonal: a 3,6 quilòmetres d’un gran projecte metropolità

Quan l’Àrea Metropolitana de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) van planificar el tramvia de la Diagonal i el Baix Llobregat a finals dels vuitanta, pocs s’imaginaven que el projecte acabaria trinxat i inaugurat només als seus extrems l’any 2004 i que donaria lloc a l’únic cas de tramvia interruptus (implantació interrompuda) d’Europa


LLegeix l'article de Ricard Riol i Maria Garcia, membres de la Plataforma per la Qualitat de l'Aire i de Diagonal per Tothom al diari la Directa. Rèplica al reportatge "Tramvies: despesa pública, benefici privat" de la Directa 395.

Vota l'unió del tram al nou Pla Municipal de Barcelona

dissabte, 27 de febrer del 2016

Noves maneres d’afrontar les necessitats urbanístiques

Lloc: Sala d’actes del COAC, plaça Nova 5
Data: 9 de Març de 2016, 18:00h

Taula Rodona per conèixer les diferents proposts per  millorar la qualitat de vida dels barcelonins i de les barcelonines, quines aspiracions tenim i quina planificació estratègica apliquem. A més, compartirem i acordarem com integrar criteris d’arquitectura passiva i de sostenibilitat ambiental i social als processos urbanístics amb la perspectiva de futures col·laboracions multidisciplinars entre nosaltres. Amb la participació de la Plataforma per la Qualitat de l'Aire

Més informació >>

dimarts, 23 de febrer del 2016

Polítiques de l’asfalt. Propostes de canvi sobre ciutat i mobilitat urbana



Polítiques de l'asfalt. Propostes de canvi sobre ciutat i mobilitat urbana from infraUSOS on Vimeo.

Intercanvi d’experiències i col·loqui sobre el model de ciutat i de mobilitat urbana de Barcelona a través d’iniciatives per una ciutat amb més ús social dels carrers, més biodiversitat i una mobilitat saludable i sense contaminació, celebrat el 17 d’octubre de 2015 a l’Espai Germanetes. Amb Màrius Navazo, geògraf i consultor en mobilitat; Francesc Magrinyà, conseller del Districte de l’Eixample encarregat de Medi Ambient, Urbanisme, Habitatge i Mobilitat; Pilar Ferreres i José Luis Gisbert, redactors de la Proposta Alternativa de Millora Pizarro-Hernán Cortés de València; Curro Claret, dissenyador industrial; i les entitats del Park(ing) Day Barcelona.
Amb la tecnologia de Blogger.